Sociaal wonen bestaat dit jaar 100 jaar!

Iedere Vlaming heeft recht op een betaalbare, comfortabele en veilige woning.

CD&V zet daarom in op een volwaardige huur -en koopmarkt. Sociale huisvesting biedt een garantie op een kwalitatieve woning, aan een betaalbare prijs voor mensen met een laag inkomen.

Onze inwoners blijven het liefst in hun vertrouwde omgeving wonen en daarom gaat CD&V voor een rechtvaardig toewijzingssysteem van de woningen.

Sociaal woningen bouwen betekent buurten creëren waar mensen elkaar kennen en bij elkaar binnenspringen. Het zorgt voor minder eenzaamheid en een sterkere verbondenheid.

In samenwerking met de Volkswoningen van Duffel en het architectenbureau OM/AR werden in de Zwarte Leeuwstraat 19 sociale woningen gerealiseerd  met 14 nieuwbouwwoningen en een herbestemming van het oude klooster, goed voor nog eens vijf appartementen. Een publieke tuin benadrukt het groene karakter.

In dit project werd zoveel mogelijk rekening gehouden met duurzame technieken zoals het hergebruik van regenwater en opgevangen zonnewarmte.