CD&V zorgde in het verleden mee voor het vrouwelijk stemrecht, de eerste vrouwelijke ministers en m/v quota op de verkiezingslijsten.

CD&V en de werkgroep Vrouw en Maatschappij zetten  zich al meer dan 40 jaar in om de rechten voor de vrouwen in onze maatschappij te verbeteren. En dat is nu niet anders. Gelijkheid komt iedereen ten goede zowel mannen als vrouwen. Daarom hebben de thema’s: zorg, welzijn, werk en onderwijs nog steeds onze aandacht.

Liggen deze thema’s je nauw aan het hart en wil je meer weten? Kom dan luisteren en neem deel aan onze gespreksavond.

We verwelkomen Liesbeth Maris, nationale voorzitster van V & M.  Zij komt eventjes de campagne van Vrouw & Maatschappij toelichten.

Wie zijn onze  sprekers?

Jamila Hamddan Lachkar :

Als uittredend volksvertegenwoordiger vind je Jamila terug op de lijst voor het Vlaams Parlement. Samen met haar man en drie zonen woont ze in Rijmenam. Ze studeerde communicatiemanagement en is sinds 1999 actief bij CD&V. Open, gedreven en geëngageerd zijn woorden die Jamila perfect omschrijven.

Mieke Van den Brande:

CD&V zendt zijn dochters uit. Mieke Van den Brande is eerste schepen van onze gemeente. Met de bezorgdheid van een huismoeder en de expertise van een juriste wil zij mee richting geven aan het gemeentelijk beleid. Je kan haar terugvinden op de lijst voor het Vlaams Parlement. Ze is getrouwd met Geo en samen hebben ze twee kinderen, Fien en Wannes.

Kom met hen praten! Wanneer?

Vrijdagavond,  17 mei 2019

Locatie: Parochiecentrum De Krekel (bovenzaal)
               Dorp 65 – 2820 Bonheiden

De deuren gaan open vanaf 20.00 uur. Aanvang om 20.30 uur.

CD&V- afdeling Bonheiden  -  Rijmenam, werkgroep Vrouw & Maatschappij