Opdat de ruimtelijke kwaliteit er zou op vooruitgaan investeert minister Joke Schauvliege in zes  strategische projecten in Vlaanderen, samen voor zo’n 1,8 miljoen euro.

Voor onze regio geeft minister Schauvliege een subsidie van 300.000 euro voor de voortzetting van het project Open Ruimte In en Rond Mechelen (ORIOM). Het zou toegankelijkere, meer verbonden en open ruimtegebieden opleveren. De minister wil de groenblauwe verbinding ondersteunen tussen de stad en de Dijle-Zennevalei en de resterende open ruimte vrijwaren.

Volgens minister Schauvliege kan er in Vlaanderen door samenwerking tussen Vlaanderen, gemeenten en andere partners nog veel gerealiseerd worden. De drie kernpartners: Natuurpunt, Regionaal Landschap Rievierland, het agentschap Natuur en Bos en de lokale besturen van Bonheiden, Mechelen, St.-Katelijne Waver, Boortmeerbeek, Zemst Willebroek en Duffel zijn opgetogen over dit initiatief.

Deze verwezenlijking van CD&V zorgt er niet alleen voor dat de leefomgeving van onze inwoners er kwalitatief op vooruitgaat. Ook ons klimaat en milieu varen er wel bij.